Методична робота

У 2019/2020 навчальному році педагогічний колектив закладу працював над реалізацією науково – методичної проблеми працівників освіти Сумської області «Забезпечення якісної освіти шляхом формування інноваційної культури педагога як важливого чинника в реалізації державних освітніх стандартів, творчому та інтелектуальному розвитку учнів», науково – методичної проблеми працівників освіти Шосткинського району «Формування інноваційної культури педагогів району як необхідна умова підвищення якості навчально – виховного процесу та важливий чинник в реалізації державних освітніх стандартів, творчому та інтелектуальному розвитку учнів», науково – методичної проблеми працівників закладу «Національно – патріотичне виховання учнівської молоді як важливий чинник творчого та інтелектуального розвитку, спрямованого на формування національно свідомого громадянина та самореалізацію»

На виконання Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, Інструкції з обліку дітей та підлітків шкільного віку, інших нормативних документів Міністерства освіти і науки України заклад освіти створював оптимальні умови для забезпечення конституційного права кожного громадянина на доступну, безоплатну і якісну освіту, отримання молоддю повної загальної середньої освіти. Заклад освіти здійснював свою діяльність відповідно до Статуту, який відповідає сучасним нормативно-правовим документам, що регламентують діяльність загальноосвітніх закладів.

Методична робота педагогічного колективу була спрямована на створення оптимальних умов для підвищення професійної майстерності вчителів, передбачала систематичну колективну та індивідуальну діяльність, яка сприяла підвищенню рівня методичної і фахової компетентності педагогічних працівників школи, впровадження в практику досягнень педагогічної науки, інноваційних освітніх технологій, передового досвіду, а саме:

  • створення умов для розвитку інноваційної діяльності, педагогічної ініціативи вчителів для забезпечення рівного доступу кожної дитини до якісної освіти та отримання повної загальної середньої освіти на рівні Державних стандартів;
  • оновлення освітнього процесу шляхом активного впровадження інноваційних технологій та поглиблення науково-теоретичної роботи;
  • підвищення професійної компетентності вчителів;
  • інформаційне забезпечення педагогічних працівників з питань педагогіки, психології, фахових дисциплін, оволодіння технологіями пошуку і опрацювання необхідної інформації в Інтернеті та залучення учителів до використання інформаційних ресурсів;
  • сприяння виробленню в учителів умінь і навичок самостійної методичної роботи з метою безперервного підвищення кваліфікації та вдосконалення педагогічної майстерності.

Робота над єдиною методичною проблемою підняла на більш високий рівень теоретичну підготовку кожного вчителя, надала чіткості, цілеспрямованості практичним заходам з різними категоріями вчителів, активізувала форми методичної роботи.

Основними формами методичної роботи з педагогічними працівниками були: педагогічна рада, методична рада, проблемні групи вчителів-предметників, методичне об’єднання класних керівників, інструктивно-методичні наради, науково-практичні, творчі групи, семінари – практикуми, науковий пікнік, курси підвищення кваліфікації, атестація, самоосвіта.

Пріоритетні напрямки діяльності реалізовувались шляхом впровадження сучасних інноваційних технологій, методики активного і інтерактивного навчання і виховання учнів, компетентнісного підходу до навчання школярів. Значна увага приділялась підвищенню якості навчання і виховання учнів, підвищення професійної майстерності педагогічних працівників школи, організації роботи з обдарованими та здібними учнями, здійснення моніторингу якості освіти у закладі.

Всі напрямки освітнього процесу координувала методична рада у такому складі:

Членство у раді Прізвище, ім'я, по батькові Посада Відомості про члена ради
Голова методичної ради Печінка Т.М. директор
Заступник голови методичної ради Мечик Л.Д. ЗДНВР
Член ради, секретар методичної ради Беленко О.Г. Вчитель голова профспілки
Член ради Прибудченко Л.А. Педагог-організатор
Член ради Омельчук Н.М. Вчитель ,
Член ради Ліфиренко В.Г. вчитель
Член ради Головач О.М. Вчитель,
Член ради Старовойт О.І. Вчитель
Член ради Комар Т.В. Вчитель

Методичні групи відігравали головну роль в реалізації головних завдань та методичної проблеми закладу. На засіданнях обговорювались питання результатів ДПА, контрольних робіт учнів, надавалась методична допомога педагогам, що атестуються тощо. На заключних підсумкових засіданнях шкільних методичних об'єднань зроблений аналіз їх роботи за рік, складені проекти планів роботи на наступний навчальний рік.

У закладі функціонує методичний кабінет, в якому знаходиться методична література, нормативно-правова база, наробки прогресивного досвіду учителів школи, області, держави, методичні журнали, газети. Цей матеріал допомагає учителям у підготовці до уроків, занять самоосвітою.

Уже кілька років в школі працює педагогічний кейс «Творчість», який виконав поставлені завдання на цей рік повністю, бо створював і забезпечував оптимальні умови для традиційних і нетрадиційних форм навчання учителів, що сприяло самовираженню особистості, розкриттю її природних нахилів і здібностей, вивчалися і застосовувалися на практиці інноваційні освітні технології, психолого-педагогічні наукові досягнення, знайомилися з ефективним педагогічним досвідом, поширювали накопичений матеріал серед колег, на сайті закладу тощо. Матеріали учителів зібрані і зберігаються в електронній базі даних.

Традиційно в школі проходить фестиваль педагогічної майстерності вчителів, де педагоги діляться досвідом своєї роботи, запозичюють методичні цікавинки у колег. Упродовж навчального року в рамках фестивалю були проведені відкриті уроки та виховні заходи:

На базі навчального закладу проведено заходи методичного характеру різного рівня:

  • семінар учителів української мови та літератури;
  • семінар учителів трудового навчання.

В школі упродовж останніх років створений банк друкованих робіт педагогів закладу. Всі вчителі мають друковану продукцію на електронних педагогічних порталах, які депоновані в мережі ІНТЕРНЕТ.

Дані форми методичної роботи створюють і забезпечують оптимальні умови для традиційних і нетрадиційних форм обміну досвідом роботи учителів, що сприяє самовираженню особистості вчителя, розкриттю її природних нахилів, застосуванню на практиці інноваційних освітніх технологій, знайомству з прогресивним педагогічним досвідом. Для підвищення якості роботи методичний кабінет школи тісно співпрацює з методичним кабінетом відділу освіти, де отримує необхідну допомогу щодо організації методичної роботи та освітньої діяльності в школі.

За цей навчальний рік повністю реалізований план проходження учителями курсів підвищення кваліфікації при Сумському ІППО. Всі вчителі активно беруть участь в онлайн – курсах, олімпіадах, а вчителів початкової школи - пройшли онлайн-курси на Всеукраїнському сайті ЕдЕра щодо особливостей упровадження Нової української школи у 2019, 2020 роках.

Реалізований план проходження педагогічними працівниками атестації. Було проатестовано: 3 педгогічних працівників. Із них:

встановлена кваліфікаційна категорія «Спеціаліст вищої категорії» - 1

підтверджено кваліфікаційну категорію «Спеціаліст» - 2.

Результати атестації продемонстрували обізнаність вчителів в питаннях чинного законодавства в галузі освіти, навчально-методичного забезпечення предмету, який викладається, ведення шкільної документації, психолого-педагогічної та методичної літератури, нових освітніх технологіях таметодиках щодо організації освітнього процесу. Матеріали атестації узагальнені у вигляді портфоліо досягнень педагогічних працівників, що зберігаються у методичному кабінеті школи.

У школі склалася певна система роботи по проведенню предметних тижнів,які охоплюють позакласною роботою всіх учнів. Всі матеріали тижнів зібрані в методичному кабінеті школи, а їх проведення – узагальнено наказами по школі.

Згідно з річним планом роботи школи на 2019/2020 навчальному році проведені всі педради, малі педради, наради при директорові та його заступниках.

Упродовж року здійснювався моніторинговий підхід до якості навчальних досягнень учнів, взагалі всього освітнього процесу, а саме: моніторинг результатів ДПА, моніторинг діяльності шкільних методичних обєднань, моніторинг роботи з обдарованими учнями, моніторинг рівня знань, умінь та навичок учнів з української мови, математики.Це давало змогу здійснювати порівняльний аналіз різних ділянок роботи, робити певні висновки і вживати необхідних заходів.

Упродовж навчального року були створені необхідні умови для підвищення теоретичного професійного рівня кожного члена педагогічного колективу. Враховуючи науково-методичні проблеми педагогічного колективу та методичних об’єднань, кожен вчитель обрав власну методичну проблему, над якою працював, впроваджуючи її в практику роботи та вдосконалюючи свою майстерність. Теоретичні роботи, конспекти відкритих уроків, позакласних заходів, кращі роботи учнів зібрані в індивідуальні портфоліо системи роботи вчителів, які знаходяться в методичному кабінеті.

Значна увага приділялась оволодінню інноваційними формами та методами навчання, компетентнісному підходу до викладання навчальних предметів, вивченню та застосуванню нових навчальних планів, програм, підручників, посібників тощо, удосконаленню форм роботи по запровадженню нетрадиційних форм і методів організації освітнього процесу, новітніх освітніх технологій та передового педагогічного досвіду. Досвід роботи учителя початкових класів Пархоменко В.П. на тему «Формування національно – патріотичних компетентностей учнів початкових класів» було узагальнено та схвалено і рекомендовано для впровадження в практику роботи учителів школи (протокол засідання педагогічної ради школи від 22.12.2018 № 24), узагальнено і схвалено методичною радою (протокол від 03.01.2019 №3);

У зв’язку з практичною спрямованістю навчання продовжено роботу щодо оснащення необхідним сучасним обладнанням та навчально-методичним забезпеченням навчальних кабінетів школи.

Навчальний заклад має свій сайт, де висвітлюються досягнення педагогічного та учнівського колективу та проблеми розвитку галузі освіти.

Аналіз стану методичної роботи у 2018/2019 навчальному році дає підставу вважати, що процес реалізації педагогічним колективом загальношкільної методичної проблеми здійснювався на належному науково-теоретичному та методичному рівні. Проте є ще важливі питання, на розв’язання яких мають бути спрямовані зусилля педагогічного колективу в наступному навчальному році.

Підводячи підсумки методичної роботи, слід зазначити, що вона сприяла реалізації проблемної теми школи і поставлених завдань перед колективом на 2018/2019 навчальний рік, професійному зростанню педагогів, підвищенню якості знань, умінь та навичок учнів, активізації роботи з обдарованими дітьми та тими, хто потребував постійної уваги і контролю з боку школи, громадськості.

В наступному 2019/2020 навчальному році слід:

1. Освітній процес спрямувати на підвищення рівня знань, умінь та навичок учнів шляхом посилення індивідуалізації та диференціації освітньої діяльності, свідомого вмотивованого ставлення до навчання кожного учня, роботу з обдарованими дітьми.

2. Працювати в напрямку забезпечення наступності між початковою, основною та старшою школою, враховуючи психологічні особливості та рівень пізнавальної діяльності учнів різних вікових груп, враховуючи вимоги Державних стандартів початкової і базової та повної загальної середньої освіти;

3. Створити належні умови для поступової адаптації учнів 1-х класів до навчання у школі І ступеню (НУШ), учнів 5-х класів до навчання у школі ІІ ступеню та учнів 10-11х класів – у школі ІІІ ступеню;

4. Вдосконалювати організаційно-методичну роботу з підготовки та участі випускників 2020 року в ДПА, ЗНО спрямувавши її на високий результат;

5. Працювати в напрямку підвищення рівня професійної майстерності та мобільності педагогічних працівників в умовах неперервної освіти;

6. Продовжити вивчення та узагальнення ефективного досвіду роботи вчителів, організувати роботу педагогів в рамках методичних студій;

7. Сприяти втіленню в практику роботи педколективу новітніх освітніх технологій.

8. Шкільному методкабінету продовжити створення банку освітніх технологій, прогресивного педагогічного досвіду.

9. Продовжити роботу з моніторингу якості освіти, що сприяє результативності роботи педколективу.

Кiлькiсть переглядiв: 145

Коментарi