РІЧНИЙ ЗВІТ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ

Собицького НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ у 2016-2017 році

У 2016-2017 н. році діяльність навчально-виховного закладу була спрямована на реалізацію державної політики в системі освіти, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», Національної доктрини розвитку освіти України, відповідних Указів Президента України, Постанов Кабінету Міністрів України, нормативно-інструктивних документів Міністерства освіти і науки України, поглиблення змісту та покращення якості освіти, створення належних сучасних умов для навчання, виховання та розвитку творчих здібностей учнів, підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, ефективне використання інтелектуального потенціалу навчально-виховного закладу . Науково - методична робота з педагогічними кадрами Собицького НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ у 2017 році здійснювалась відповідно до наказу по Собицькому НВК ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ від 28.08.2016 року № 228 «Про організацію та структуру методичної роботи з педагогічними кадрами у 2016 – 2017 навчальному році».

У 2017-2018 н. році педагогічний колектив продовжив роботу над проблемою «Удосконалення навчально-виховного процесу в школі як засіб взаємодії учителя і учня».

Обрання цієї теми пов’язане із загальною тенденцією до диференціації освіти. В умовах нашої школи, це, в першу чергу, врахування індивідуальних особливостей дітей з метою організації дієвого диференційованого підходу для розв’язання двох задач.

По-перше, це дасть змогу краще працювати дітьми, які потребують корекції знань, або подолання відставання в опануванні програмового матеріалу.

По-друге, покращення роботи із обдарованими дітьми.

По-третю, завдання професійного росту самих вчителів, подолання застою.

Оскільки педколектив лише розпочинає роботу над темою, то в цьому навчальному році ставиться завдання ознайомити всіх вчителів з теоретичною стороною даної проблеми та здобуття певного власного досвіду.

Робота над науково – методичною проблемою стала поштовхом для пошуку форм підготовки вчителя в загальнометодичному, психолого-педагогічному та науково-теоретичному аспектах. З метою реалізації І етапу роботи над науково-методичною проблемою протягом навчального року проведено:

- засідання методичної ради: «Планування впровадження напрацьованих методик у практику роботи закладу» та «Про керівництво навчально-виховним процесом на основі компетентнісно орієнтованого підходу»;

- засідання круглого стола «Розвиток життєвої компетентності вихованця та підготовка його до успіху» ;

- наради при директорові: про виконання запропонованих рекомендацій щодо впровадження методик компетентнісного підходу та про системне виховання інтелектуально-творчої особистості;

- засідання педагогічної ради «Аукціон педагогічних ідей», «Професіоналізм, майстерність, досвід, новаторство, покликання, талант. Чому не всім удається пройти ці стрижні педагогічного зростання?» та «Формування життєвих компетентностей учнів шляхом використання інноваційних технологій» .

Також було організовано: проведення серії навчальних занять-демонстрацій в рамках місячників професійної майстерності, надання індивідуальних методичних консультацій щодо впровадження методик компетентнісного підходу та взаємовідвідування занять з метою упровадження в практику роботи досвіду реалізації нових педагогічних ідей і методик.

Для забезпечення систематичного та кваліфікованого керівництва науково-методичною роботою у школі працює методична рада, до складу якої входять директор закладу, її заступник, керівники МО вчителів, завідувач шкільною бібліотекою. В компетенції МР знаходяться такі напрямки діяльності педагогічного колективу :

  • аналіз результативності діяльності методичних підструктур;
  • організація роботи по підвищенню фахової майстерності вчителів, надання методичної допомоги педагогам;
  • вивчення і аналіз стану викладання, моніторинг навчальних досягнень учнів;
  • залучення вчителів до науково-дослідницької діяльності, вивчення і аналіз впровадження проектної діяльності в навчально-виховний процес;
  • аналіз результативності роботи вчителів з обдарованими дітьми, підготовка та проведення предметних олімпіад, конкурсів учнівської творчості, конференцій тощо.

Одним із основних напрямків діяльності методичної ради та методичних об’єднань вчителів школи визначено впровадження гуманно-особистісного підходу до дітей в освітньому процесі, формування позитивного іміджу школи. На засіданнях методичної ради розглядалися питання досвіду роботи педагогів з розвитку в учнів загальних і творчих здібностей, впровадження в практику роботи школи інноваційних педагогічних технологій, питання роботи з обдарованими дітьми, курсової перепідготовки й атестації вчителів, аналізувався стан викладання хімії, української мови та літератури, інформатики, захисту Вітчизни, варіативної складової робочого навчального плану (природничо-математичний цикл). Значної уваги надавалося підготовці учнів до районного та обласного етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін. Методична рада координувала відкриті уроки вчителів, визначаючи їх методичні завдання, систему тощо.

Провідною формою методичної роботи у школі є методичні об’єднання. Робота об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Вони займаються спрямовують роботу на забезпечення потреб вчителя, надають їм реальну допомогу. Кожне з методичних об’єднань провело по 4-5 засідань, робота яких будувалася за окремими планами.

Науково - методична робота у 2016-2017 н. році з педагогічними кадрами та дошкільного закладу проводилася згідно з річним планом роботи Собицького НВК. Зміст методичної роботи з педагогічними кадрами у 2015-2016 н. році був спрямований на успішне виконання державних цільових програм, на розвиток дошкільної освіти, впровадження у навчально-виховний процес навчального закладу інформаційно-комунікаційних технологій, поліпшення роботи з обдарованою молоддю, збереження та підтримка індивідуальності дитини, підвищення якості освіти, забезпечення введення в навчально-виховний процес здоров’язберігаючих технологій для збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей, формування у школярів бажання та уміння навчатися.

Основними завданнями роботи над проблемою були:

- неперервне вдосконалення рівня педагогічної майстерності вчителів, їхньої ерудиції та компетентності в організації навчально-виховного процесу;

- стимулювання творчого пошуку викладання предмету;

- координація й гармонізація діяльності педагогічного колективу;

- створення умов для реалізації навчальних можливостей кожного учня на основі творчих особистісних якостей педагога;

- підвищення якості освіти.

На розгляд науково-методичної ради в цьому навчальному році, поряд з організаційними, був винесений цілий ряд актуальних для сьогодення питань. Домінуючими проблемами, що розглядались на засіданнях, стали питання дошкільної освіти. Пріоритетним напрямком роботи методичного кабінету у 2016-2017 році став аналіз стану упровадження нових Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти .

Протягом навчального року відбулися засідання науково-методичної ради за темами:

- аналіз роботи шкільного колективу за минулий навчальний рік, завдання та затвердження робочого навчального плану (варіативна частина) на новий навчальний рік;

- введення нових освітніх технологій у навчально-виховний процес;

- робота з обдарованими дітьми;

- стан самоосвіти педагогічних працівників як складової системи внутрішкільної методичної роботи;

- вивчення передового педагогічного досвіду.

Адміністрація і вчителі школи брали активну участь в районних фахових семінарах, міжшкільних методичних об’єднаннях.

Шкільні методичні об’єднання на своїх засіданнях піднімали питання оптимізації підготовки учнів випускних класів до участі у державній підсумковій атестації та незалежному зовнішньому оцінюванні, шляхів виконання навчальних програм.

Беручи до уваги рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо формування в учнів свідомого ставлення до свого життя та здоров’я, оволодіння ними основами здорового способу життя, життєвими навичками безпечної та здорової поведінки, розвитку здоров′язберігаючої компетентності у Собицькому НВК. Продовжує викладатися факультативний курс «Школа проти СНІДу». Над упровадженням здоров′язберігаючих педагогічних технологій, які підвищують ефективність навчально-виховного процесу, створюють здоровий освітній простір. Крім цього приділена увага формуванню здорового способу життя, поповнена матеріальна база для проведення фізкультхвилинок та занять фізичною культурою.

У 2016-2017 н. році методичний кабінет поповнився новими матеріалами: тематичними розробками вчителів, доповідями на засіданнях методичних об’єднань, матеріалами зібраними під час атестації педагогічних працівників та атестації навчального закладу, учасників конкурсів.

У 2016-2017 навч. році педагогічну діяльність здійснювали 20 педагогів, з них 3 сумісники. Із загальної кількості педагогів вищу фахову освіту мають 19 педагогічний працівник (95) середню спеціальну – 1 чоловік (5). У загальноосвітньому закладі у 2016-2017 н. році працювали 2 молоді фахівці з якими постійно проводилася робота. Реалізуючи принцип диференційованого підходу до роботи з кадрами, створено цілісну систему роботи з молодими спеціалістами: організовано роботу наставників; складені індивідуальні плани методичного супроводу молодих спеціалістів.

Заклад облаштовано навчальними кабінетами (кімнатами) – 12, спортивна зала, комп’ютерний кабінет, дитячий майданчик,оснащено персональними комп’ютерами - 10, мультимедійним проектором - 1, принтерами - 2, сканерами - 2.

Мережа навчального закладу протягом року зазнала змін та сформована за принципом доступності громадян до всіх форм і типів освітніх послуг. Учнівський контингент складав 61 особу, різними формами дошкільної освіти були охоплені 21 дитина дошкільного віку. Через зменшення учнів у сільській місцевості введена система індивідуального навчання. Індивідуальною формою навчання було охоплено 6 учнів: 5 клас – 3 учні, 11 клас – 3 учні. У 2017 році випустилося 3 учні 11 класу.

Найважливіші питання шкільного життя розглядались на засіданнях педагогічної ради. На засіданні педради також було прийнято план діяльності педколективу по реалізації проблеми школи.

Організація науково-методичної роботи здійснювалась через такі основні форми :

- науково - методична рада;

- семінар-практикум;

- інструктивно-методичний семінар-нарада;

- семінар-тренінг;

- районні методичні об’єднання;

- інструктивно-методичні наради;

- педагогічні конкурси та виставки;

- індивідуальні форми роботи: наставництво, консультації, стажування, самоосвіта;

- видавнича діяльність.

У ході роботи над науково-методичною проблемою було проведено ряд методичних заходів. Проведення районних семінарів-практикумів з історії (вчитель Беленко О.Г.), початкові класи (вчителі Мечик Л.Д., Бабатіна Н.В., Головач О.М.). Під час проведення районних методичних заходів проводились відкриті уроки, позакласні заходи, використовувались різні форми навчально-виховної роботи.

Щодо створення єдиного інформаційного простору в системі освіти району навчальний заклад підключено до мережі Інтернет. Упродовж навчального року відпрацьовувалась система роботи з електронною поштою між ЗНЗ РМК та іншими навчальними закладами. Зареєстровано і перебуває в стадії наповнення матеріалом сайт навчального закладу.

Роботі заступника директора НВК допомагали керівники методичних об’єднань. Проводилися засідання МО класних керівників – керівник Мечик Л.Д., вчителів початкових класів та вихователів дошкільної групи – керівник Бабатіна Н.В., вчителів гуманітарних дисциплін – керівник Беленко О.Г., вчителів природничо-математичного циклу – керівник Омельчук Н.М. З метою вирішення основних цільових завдань діяльності методкабінету протягом року функціонувала така структура науково-методичної роботи з педкадрами: науково - методична рада, семінари, методичні об’єднання, інструктивно-методичні наради, школа молодого педагога, педагогічні конкурси та виставки, майтер-клас, індивідуальні форми роботи: наставництво, консультації, стажування, самоосвіта. Система методичної роботи спрямована на задоволення інтересів учителів в професійному зростанні, мотивацію їх до інноваційної діяльності, самоосвіти. Учителям було запропоновано різноманітні форми роботи, бесіди за круглим столом, методичні консультації, уроки-подорожі, приклади використання ІКТ.

Обговорювалися питання:

- аналіз роботи за минулий рік;

- вивчення рівня навчальних досягнень учнів, їх вихованості, розвитку;

- визначення напрямків роботи на наступний рік;

- опрацювання рекомендацій Міністерства освіти і науки України;

- організації та проведення контрольних зрізів;

- підготовка до ЗНО та державної підсумкової атестації;

- семінарів;

- підготовка до участі у виставках;

- складалися завдання для шкільного туру предметних олімпіад;

- конкурсу знавців рідної мови, творчих конкурсах;

- розглядалися методи і форми роботи з обдарованими дітьми;

- питання по підготовці конкурентоспроможних випускників, адаптованих до життя у суспільстві, які швидко змінюються;

- обговорювались питання створення здорового мікроклімату в НВК;

- сприятливих умов для навчання і виховання;

- співпраці вчителя і учнів та батьків;

- відвідування і обговорення уроків;

- підвищення рівня професійної компетентності вчителя, іміджологічної культури, зростання мотивації до самовдосконалення;

Учителі мали змогу поділитися власним педагогічним досвідом, ознайомитись з досвідом роботи своїх колег.

На достатньому рівні організована і забезпечується інноваційна діяльність вчителів. Основний акцент було поставлено на особливостях викладання у класах, які навчаються за оновленими шкільними програмами відповідно до нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.

Робота шкільних методичних об’єднань здійснювалася за планом та у відповідності з методичною проблемою, теорія поєднувалася з практичною діяльністю, реалізовувалися міжпредметні зв’язки. Переважно використовувалися такі форми роботи: взаємовідвідування уроків і позаурочних заходів, семінари, проведення предметних тижнів, тренінгів, дискусій. Великої уваги надавали спільній роботі з батьками, реалізації наступності між дошкільною освітою та початковою школою, початковою та середньою ланками. Кожним шкільним методичним об’єднанням були проведені відкриті уроки або позаурочні заходи за методичною темою. Упродовж навчального року всіма методичними об’єднаннями були проведені предметні тижні, під час яких організовуються конкурси, вікторини, виставки учнівських робіт, учні знайомляться з науково-популярною літературою, розширюють свої знання з даного предмета.

Вивчення результативності роботи методичних об’єднань виявило, що методична робота проводилася на достатньому рівні. Всі методичні підструктури основною метою своєї роботи ставили реалізацію загальношкільної науково-методичної проблеми, з урахуванням особливостей методичної підструктури. Річні робочі плани в цілому виконані.

Методичне об'єднання вчителів початкових класів (керівник Бабатіна Н.В.) продовжувало працювати над формуванням системи проектної діяльності у навчально-виховному процесі, над впровадженням Державних стандартів загальної початкової загальної освіти, створенням умов для виникнення в учнів мотивації до навчання, бажання і здатності самостійно вчитися і застосовувати нові знання, виробляти вміння діяти, прагнути творчості та саморозвитку. Творчий колектив учителів початкових класів перебуває у постійному пошуку, впроваджуючи у практичну роботу інноваційні технології та ігрові прийоми. Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання та виховання дітей, а головне на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем. Учителі ведуть постійну роботу з диференціації та індивідуалізації навчання на уроках. Вдало впроваджують у роботу інтерактивні методи, які спонукають учнів до розвитку пізнавальних та творчих здібностей. Використовують різні види діяльності, що відповідають рівню розвитку дітей і спрямовані на активне навчання, спонукають дітей мислити, експериментувати, досліджувати, стимулюють розвиток мовних навичок, спрямовують діяльність та фізичний розвиток, надають можливості для розвитку соціальних навичок.

Методичне об'єднання учителів природничо-математичного циклу (керівник Омельчук Н.М.) працювало над проблемою індивідуальної роботи та диференційованого підходу при вивченні предметів; над підвищенням ефективності навчальних занять; інтеграцією у навчальний процес взаємопроникності навчальних дисциплін. Робота методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу будувалася на таких основних завданнях, як розвиток професійної компетентності вчителів, їхня навчальна, пошуково-інформаційна робота, робота по практичному пристосуванню дітей до життя, їхня трудова та соціально-побутова орієнтація у майбутньому.

Ще одним напрямком підвищення фахового рівня педагогів школи є участь у семінарах, заходах районного та обласного рівнів. Цей рік був щедрим на творчі зустрічі і збагачення особистісного та професійного досвіду педагогів. Всі вчителі навчального закладу прийняли участь у семінарах, виступали з доповідями. Під час таких заходів педагоги отримують позитивні емоції, корисну інформацію від спілкування з колегами, знайомляться з освітніми закладами та досвідом роботи колег. Участь вчителів у таких заходах дає можливість порівняти свою роботу, стимулює педагогів до професійного пошуку, бажання змін, серйозного аналізу власних проблем.

Виявилася результативною робота вчителів з обдарованими дітьми. Учні школи, які брали участь у ІІ (районному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад ІІІ місце – правознавство (2), історія (вчитель Беленко О.Г.), географія (вчитель Кузьменко С.Р.), російська мова (вчитель Маник М.Я.), біологія, (вчитель Печінка Т.М.), інформатика (вчитель Чанцев А.М.), хімія (вчитель Островерхова Л.О.), українська мова і література (3) (вчителі Басанець В.О., Беленко О.Г.).

Вже традиційним у школі стало проведення Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» (координатор Комар Т.В.). Зі 14 учасників 3 школярі (21%)були відзначені синіми дипломами, що засвідчують добрі результати. 5учнів (35%) – червоним дипломом, що засвідчує відмінні результати. Міжнародний природничий інтерактивний конкурс «Колосок-осінній» - 19 (координатор Печінка Т.М.) 3 золоті сертифікати (15%) і 15 срібних (75%).

Міжнародний учнівський конкурс юних істориків «Лелека» - 12 учасників.

Всеукраїнський інтерактивний конкурс юних суспільствознавців «Кришталева сова» - 19 учасників , І місце – 7 учасників (35%), ІІ місце – 2 (10), ІІІ місце – 5 учасників (25%) (координатор Беленко О.Г.)

Слід відзначити роботу методичних об'єднань учителів гуманітарного циклу, української мови та літератури (керівник Беленко О.Г.) Це МО надавали великого значення виховним можливостям предметів. Уся робота МО була спрямована на особистісний розвиток школярів. З метою зацікавлення вчителі організовували екскурсії, походи, поїздки .

Основою успішної роботи вчителів української мови є невичерпний творчий потенціал учителів, відповідальність, розуміння вимог сьогодення, впровадження інновацій, участь у конкурсах, бо ж здійснюючи особистісно-орієнтований підхід у формуванні мовної культури та компетентності учнів, використовуючи інновації, оновлюючи зміст освіти, творчо працюючи з обдарованими, вчителі школи забезпечують своїх вихованців міцними знаннями. Вчителі ґрунтовно підготували команду учнів до участі у Міжнародному дитячому конкурсі з української мови ім. Петра Яцика та Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка ІІІ місце (вчитель Басанець В.О.). Гарні результати продемонструвала шкільна команда у Всеукраїнській грі «Соняшник» (координатор Басанець В.О.) У конкурсі брали участь 19 осіб, з них 4 (22%) отримали дипломи переможця, диплом ІІ ступеня - 2, диплом ІІІ ступеня -11. Літературний конкурс «Проба пера» ІІ місце Кривуляко В., (вчитель Беленко О.Г.), подяка - 2 учасники. Конкурс «Ліс і людина» номінація твір –ІІ місце Кривуляко В. (вчитель Беленко О.Г.).

Міжнародна гра зі світової літератури «Sunflower» - 19 учасників, диплом ІІ ступеня - 1 учасник, ІІІ ст. - 4, сертифікат - 15 (координатор Маник М.Я.).

Всеукраїнський конкурс з англійської мови «Гринвіч» - 15 учасників, 1 золотий сертифікат, 1 – срібний ( координатор Шаповал К.П.)

Обласний фестиваль юних майстрів «Веселка творчості» - І місце (керівник Мухоброд К.М.)

Працюючи над проблемою співтворчості учителя і учня, вчителі МО постійно намагаються на своїх засіданнях (за період навчання їх відбулося 5) узгоджувати і виробляти нові шляхи взаємозв’язків з дітьми. Проведено три засідання круглого столу, під час яких колеги обговорювали та ділилися кращими досягненнями своєї педмайстерності. Не залишилася поза увагою вчителів і підготовка та участь учнів у проведенні предметних олімпіад.

Методичне об'єднання класних керівників (керівник Мечик Л.Д.) працювало спільно з психолого-педагогічним семінаром. Психолого-педагогічні навчальні тренінги для класних керівників сприяли реалізації науково-методичної проблеми школи. МО класних керівників працювало над впровадженням в освітній процес Концепції національного виховання, проектну діяльність, здійснювало заходи з реалізації завдань патріотичного виховання. Головним результатом роботи цих методичних підструктур є усвідомлення всіма вчителями нероздільності навчального та виховного процесу в школі, необхідності впровадження особистісного підходу у роботі з учнями.

Учні школи брали участь у різноманітних акціях: «Милосердя», «Птах року», «Допоможи птахам взимку», «Збережи ялинку», «День Землі», «Чиста планета», «Первоцвіти» та інших. Значної уваги надавалось учителями підготовці до районної еколого-натуралістичної конференції та виставки. Велася цілеспрямована екскурсійна робота.

Протягом року всі класні колективи брали активну участь у житті школи згідно виховного плану школи. 1 вересня проведено свято Першого дзвоника. Були проведені свята до Дня Збройних сил України, до Дня вчителя, до 8 Березня, новорічні ранки і вечори, тематичні виховні години з превентивного, національно-патріотичного, естетичного, екологічного виховання. В школі проходили місячники : «Молодь за здоровий спосіб життя», «Увага! Діти на дорозі», місячник і тиждень Української писемності та мови. Також в межах місячників проводилися тематичні тижні, на яких класні керівники проводили різноманітні заходи, конкурси, лекції, бесіди (виставка квітів «Україна – понад усе!», козацькі забави, Олімпійський тиждень, тиждень сприяння здоровому способу життя та безпеки життєдіяльності, тиждень знань з безпеки життєдіяльності тощо). Класні керівники протягом навчального року проводили батьківські збори, анкетування батьків та учнів.

Справжню допомогу педколективу здійснює бібліотека школи у підготовці різних заходів як з учнями, так і з педагогами. Бібліотечні уроки за графіком, допомога вчителям в організації позакласної роботи з предмету, проведення Тижня Дитячої Книги, конкурсу «Найкращий читач року», акції «Живи, книго!», тематичні виставки літератури до пам’ятних дат (бібліотекар Мухоброд К.М.).

У 2016-2017 н. р. досить плідно працювала школа молодого вчителя На початку вересня була організована наставницька робота з підвищення якості роботи молодих спеціалістів. У закладі працювали двоє молодих вчителів. Були розроблені індивідуальні плани їхньої роботи. Також було сплановано роботу вчителів-наставників. Розроблені пам’ятки та рекомендації до проведення уроку, позаурочних виховних заходів.

Індивідуальні й групові консультації сприяли покращенню ведення шкільної документації, організації самоосвіти вчителів, роботи з обдарованими дітьми, індивідуальної роботи з учнями, що мають початковий рівень навчальних досягнень, організації повторення та узагальнення навчального матеріалу, організованому проведенню державної підсумкової атестації.

Важливим моментом у кадровій роботі із забезпечення високого методичного та професійного рівня діяльності педагогічного колективу є атестація та курсова перепідготовка. У 2016-2017 н .р. перепідготовку пройшли 6 педагогічних працівників.

Атестація педагогічних працівників 2016-2017 навчального року проходила за планом заходів з проведення атестації, який передбачає перевірку строків проходження курсів підвищення кваліфікації педпрацівників; закріплення вчителів за членами адміністрації школи, відвідування навчальних занять представниками адміністрації, профкому, членами атестаційної комісії; оформлення методичних папок для накопичення матеріалів на період атестації вчителів; складання графіку проведення відкритих уроків учителів, які атестуються, а також позакласних заходів, вивчення рівня кваліфікації, професійної діяльності та загальної культури в педколективі, серед учнів та їх батьків.

За підсумками атестації 2016-2017 навчального року встановлена відповідність раніше підтверджено кваліфікаційним категоріям «спеціаліст вищої категорії» Беленко О.Г. (учителю історії, української мови та літератури). Підтверджено кваліфікаційні категорії «спеціаліст першої категорії» Кузьменко С.Р. (вчителю початкових класів), Комар Т.В. (учителю математики). Встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» Шемету Р.П. (учитель трудового навчання).

У 2016-2017 навчальному році школу ІІІ ступеню закінчило 3 учнів. Школу другого ступеню закінчили 7 учень. Середній бал атестата у 2016-2017 н. р. становив 7,2 бала; середній бал свідоцтва – 8,8 бала.

2016-2017 н. рік закінчили з такими підсумками:

Клас

Кількість учнів на початок року Кількість учнів на кінець семестру % відвід. Не атестовано Атестовано Успішність
В Д С П % якості знань
1 6 6 91 6 0 0 0 0 0 0
2 6 6 96 0 6 1 3 2 0 68
3 5 5 92 0 5 0 4 1 0 80
4 5 5 87 0 5 0 4 1 0 80
5 3 3 100 0 3 0 2 1 0 66
6 9 9 94 0 9 1 6 2 0 77
7 6 6 82 0 6 0 4 2 0 68
8 6 6 84 0 6 0 1 5 0 17
9 7 7 84 0 7 0 4 3 0 56
10 5 5 80 0 5 0 3 2 0 60
11 3 3 84 0 3 0 2 1 0 66
По школі 61 61 83 0 55 2 33 20 0 60

Протягом минулого навчального року значно зріс рівень педагогічної майстерності вчителів. Система методичної роботи, у школі була спрямована на розвиток творчої особистості учня, вчителя. Головні зусилля було зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, такого морально-психологічного клімату, який сприяв би пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій.

Проте, поряд із здобутками та досягненнями, у роботі є невирішені питання і проблеми, над якими слід працювати у 2017-2018 н. році:

- підвищити рівень організаційно-методичної роботи по вивченню, узагальненню та впровадженню перспективного педагогічного досвіду педагогів;

- на низькому рівні залишається видавнича діяльність педагогічних працівників, мало друкуються в журналах, не виходять з власними методичними розробками на районний і обласний рівень.

- недостатньо робота практичних психологів та соціального педагога як умови якісного соціально-психологічного супроводу всіх учасників освітнього середовища.

Виховна робота в Собицькому НВК ЗОш І-ІІІ ст. – ДНЗ організована відповідно Методичним рекомендаціям з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році, у відповідності вимогам Конвенції ООН про права дитини, Законів України «Про освіту» ,«Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про молодіжні та дитячі громадські організації», «Про охорону дитинства», «Про захист суспільної моралі», «Про протидію торгівлі людьми». «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», Указів Президента України, розпоряджень та постанов Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, загальнодержавних програм, концепцій виховання, наказів Міністерства освіти і науки України, листів та методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України, наказів, листів, розпоряджень, рекомендацій відділу освіти Шосткинської районної державної адміністрації, річного плану роботи школи на 2016/2017 навчальний рік з урахуванням прав та законних інтересів учнів.

У 2016/2017 навчальному році школа спрямувала виховну роботу на вирішення виховної проблеми «Забезпечення якості освіти через цілісне благополуччя дитини шляхом створення необхідних умов для її особистісного розвитку», основною метою якої є створення сприятливого шкільного середовища, налагодження партнерської взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу, підпорядкування змісту і форм роботи визнанню дитини як найвищої соціальної цінності.

Виховна робота з учнями побудована за напрямками: громадянсько-патріотичне виховання, родинно-сімейне виховання, трудове виховання, художньо-естетичне виховання, морально-правове виховання, екологічне виховання, формування здорового способу життя, превентивне виховання.

Діяльність методичного об’єднання класних керівників 1-11 класів спрямована на реалізацію головної мети навчального закладу. Класні керівники працюють відповідно планам виховної роботи, змістовна наповнюваність яких відповідає віковим особливостям учнів і спрямована на створення необхідних умов для цілісного благополуччя дитини в учнівському середовищі, що включає в себе здоров’я фізичне, духовно-моральне, психічне та соціальне.

Виховна діяльність в школі, як цілісна система, складається із діяльності педагогів (адміністративно-педагогічна функція, методичне об’єднання класних керівників), учнів (учнівська презедентська республіка), батьків (рада школи, батьківський комітет школи, батьківські комітети класів) та тісної співпраці зі службами райдержадміністрації, Шосткинськи віділом міліції, Собицької абулаторією сімейного типу, громадських організацій. Відповідальним за організацію виховної роботи школи є педагог - організатор Демченко Н.О.

У 2016/2017 навчальному році школа бере участь Всеукраїнських проектах виховного спрямування: здоров'я зберігаючі технології та патріотичне виховання

Згідно наказів районного відділу освіти, відповідно плану роботи школи на 2016/2017 навчальний рік, було організовано та проведено такі тижні, декади, рейди: рейд «Урок», рейд «Діти на дорозі!», «Олімпійський тиждень», тиждень української писемності, тиждень англійської мови, математики, інформаційних технологій, української мови та літератури, мистецтвознавства, тиждень права,«16 днів проти насильства»,

Соціальний захист учнів школи знаходиться під контролем адміністрації та класних керівників. Спільна робота всіх об’єктів та суб’єктів навчально-виховного процесу спрямована на попередження негативних явищ в учнівському середовищі. Контроль за відвідуванням учнями навчальних занять здійснюється регулярно адміністрацією школи, класними керівниками. Ведеться журнал обліку відвідування навчальних занять учнями школи. Медичні довідки та заяви батьків додаються.

В школі працює рада школи, рада з профілактики правопорушень, які складаються з представників педагогічного колективу, батьків та старшокласників. Рада з профілактики правопорушень збирається раз на місяць відповідно до плану роботи школи і слідкує за дотриманням правил поведінки й правопорядку учнями в урочний та позаурочний час. Адміністрація, класні керівники, учителі-предметники індивідуально працюють із батьками учнів, які потребують підвищеної педагогічної уваги, схильні до правопорушень.

На кінець 2016/2017 навчального року в навчальному закладі є учні пільгового контингенту:

діти-сироти та позбавлені батьківського піклування – 2 учнів із 2 сімей;

діти-напівсироти – 4 учнів із 3 сімей;

діти, що виховуються в неповній сім’ї –16 учнів із 14 сімей;

діти з багатодітних сімей – 17 дітей із 6 сімей ;

діти з малозабезпечених сімей – 12 учнів із 8 сімей.

Діти пільгових категорій беруть активну участь у соціальних акціях. Для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів та дітей з малозабезпечених сімей в школі організоване безкоштовне одноразове гаряче харчування. Учні 1-11 класів школи проводять щорічну загальношкільну благодійну акцію до Дня Святого Миколая «Добро поруч!» - організовують привітання дітям-сиротам, беруть участь у районних благодійних акціях.

Контролюється робота з дітьми та сім’ями, які потребують підвищеної педагогічної уваги або опинилися у скрутних життєвих умовах. Обстеження житлово-побутових умов дітей пільгових категорій (дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей із багатодітних родин, дітей із сімей, що опинились в скрутних життєвих обставинах, дітей з малозабезпечених родин) проводиться регулярно два рази на рік. Якщо виникає необхідність обстеження житлово-побутових умов проживання учня класу, який не відноситься до пільгової категорії, така робота проводиться позапланово у присутності декількох представників батьківського комітету класу.

В навчальному закладі створено умови для розвитку інтелектуального потенціалу школи, пошуку, підтримки і стимулювання творчо обдарованих дітей та молоді. Педагоги допомагають учням шукати в собі краще, не тиснуть на школярів, а створюють умови для вільного самовизначення, становлення особистості, розвитку індивідуальних риси засобами шкільної та позашкільної освіти, сприяють набуттю додаткових знань, умінь, навичок, залучають учнів до науково-дослідницької діяльності з навчальних предметів.

Протягом 2016/2017 навчального року діти взяли участь у наступних конкурсах виховного спрямування:

Проведення ряду шкільних заходів «2017-Рік Японії в Україні»;

«Молодий економіст»,

робота волонтерського загону по допомозі та привітанню ветеранів Другої Світової війни;

листи-привітання воїнам АТО;

виховний захід та малюнки «Чорнобиль-довгий слід трагедії»;

участь у районних тематичних виховних заходах;

участь у районних сортивних змаганнях та святах;

в 2016 -2017 навчальному році виявилася результативною робота вчителів з обдарованими дітьми. Учні школи, які брали участь у ІІ (районному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад ІІІ місце – правознавство (2), історія (вчитель Беленко О.Г.), географія (вчитель Кузьменко С.Р.), російська мова (вчитель Маник М.Я.), біологія, (вчитель Печінка Т.М.), інформатика (вчитель Чанцев А.М.), хімія (вчитель Островерхова Л.О.), українська мова і література (3) (вчителі Басанець В.О., Беленко О.Г.).

Вже традиційним у школі стало проведення Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» (координатор Комар Т.В.). Зі 14 учасників 3 школярі (21%)були відзначені синіми дипломами, що засвідчують добрі результати. 5учнів (35%) – червоним дипломом, що засвідчує відмінні результати. Міжнародний природничий інтерактивний конкурс «Колосок-осінній» - 19 (координатор Печінка Т.М.) 3 золоті сертифікати (15%) і 15 срібних (75%).

Міжнародний учнівський конкурс юних істориків «Лелека» - 12 учасників.

Всеукраїнський інтерактивний конкурс юних суспільствознавців «Кришталева сова» - 19 учасників , І місце – 7 учасників (35%), ІІ місце – 2 (10), ІІІ місце – 5 учасників (25%) (координатор Беленко О.Г.)

Слід відзначити роботу методичних об'єднань учителів гуманітарного циклу, української мови та літератури (керівник Беленко О.Г.) Це МО надавали великого значення виховним можливостям предметів. Уся робота МО була спрямована на особистісний розвиток школярів. З метою зацікавлення вчителі організовували екскурсії, походи, поїздки .

Основою успішної роботи вчителів української мови є невичерпний творчий потенціал учителів, відповідальність, розуміння вимог сьогодення, впровадження інновацій, участь у конкурсах, бо ж здійснюючи особистісно-орієнтований підхід у формуванні мовної культури та компетентності учнів, використовуючи інновації, оновлюючи зміст освіти, творчо працюючи з обдарованими, вчителі школи забезпечують своїх вихованців міцними знаннями. Вчителі ґрунтовно підготували команду учнів до участі у Міжнародному дитячому конкурсі з української мови ім. Петра Яцика та Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка ІІІ місце (вчитель Басанець В.О.). Гарні результати продемонструвала шкільна команда у Всеукраїнській грі «Соняшник» (координатор Басанець В.О.) У конкурсі брали участь 19 осіб, з них 4 (22%) отримали дипломи переможця, диплом ІІ ступеня - 2, диплом ІІІ ступеня -11. Літературний конкурс «Проба пера» ІІ місце Кривуляко В., (вчитель Беленко О.Г.), подяка - 2 учасники. Конкурс «Ліс і людина» номінація твір –ІІ місце Кривуляко В. (вчитель Беленко О.Г.).

Міжнародна гра зі світової літератури «Sunflower» - 19 учасників, диплом ІІ ступеня - 1 учасник, ІІІ ст. - 4, сертифікат - 15 (координатор Маник М.Я.).

Всеукраїнський конкурс з англійської мови «Гринвіч» - 15 учасників, 1 золотий сертифікат, 1 – срібний ( координатор Шаповал К.П.)

Обласний фестиваль юних майстрів «Веселка творчості» - І місце (керівник Мухоброд К.М.)

Працюючи над проблемою співтворчості учителя і учня, вчителі МО постійно намагаються на своїх засіданнях (за період навчання їх відбулося 5) узгоджувати і виробляти нові шляхи взаємозв’язків з дітьми. Проведено три засідання круглого столу, під час яких колеги обговорювали та ділилися кращими досягненнями своєї педмайстерності. Не залишилася поза увагою вчителів і підготовка та участь учнів у проведенні предметних олімпіад.

Методичне об'єднання класних керівників (керівник Мечик Л.Д.) працювало спільно з психолого-педагогічним семінаром. Психолого-педагогічні навчальні тренінги для класних керівників сприяли реалізації науково-методичної проблеми школи. МО класних керівників працювало над впровадженням в освітній процес Концепції національного виховання, проектну діяльність, здійснювало заходи з реалізації завдань патріотичного виховання. Головним результатом роботи цих методичних підструктур є усвідомлення всіма вчителями нероздільності навчального та виховного процесу в школі, необхідності впровадження особистісного підходу у роботі з учнями.

Учні школи брали участь у різноманітних акціях: «Милосердя», «Птах року», «Допоможи птахам взимку», «Збережи ялинку», «День Землі», «Чиста планета», «Первоцвіти» та інших. Значної уваги надавалось учителями підготовці до районної еколого-натуралістичної конференції та виставки. Велася цілеспрямована екскурсійна робота.

Протягом року всі класні колективи брали активну участь у житті школи згідно виховного плану школи. 1 вересня проведено свято Першого дзвоника. Були проведені свята до Дня Збройних сил України, до Дня вчителя, до 8 Березня, новорічні ранки і вечори, тематичні виховні години з превентивного, національно-патріотичного, естетичного, екологічного виховання. В школі проходили місячники : «Молодь за здоровий спосіб життя», «Увага! Діти на дорозі», місячник і тиждень Української писемності та мови. Також в межах місячників проводилися тематичні тижні, на яких класні керівники проводили різноманітні заходи, конкурси, лекції, бесіди (виставка квітів «Україна – понад усе!», козацькі забави, Олімпійський тиждень, тиждень сприяння здоровому способу життя та безпеки життєдіяльності, тиждень знань з безпеки життєдіяльності тощо). Класні керівники протягом навчального року проводили батьківські збори, анкетування батьків та учнів.

Справжню допомогу педколективу здійснює бібліотека школи у підготовці різних заходів як з учнями, так і з педагогами. Бібліотечні уроки за графіком, допомога вчителям в організації позакласної роботи з предмету, проведення Тижня Дитячої Книги, конкурсу «Найкращий читач року», акції «Живи, книго!», тематичні виставки літератури до пам’ятних дат (бібліотекар Мухоброд К.М.).

Протягом року учні школи демонстрували вокальні, хореографічні таланти та фізичні можливості у районних, обласних, Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах, фестивалях, змаганнях.

Талановиті діти – заслуга спільної роботи з позашкільними навчальними закладами району. Школа тісно співпрацює з Районим центром дитячої та юнацької творчості, Районною дитячо-юнацькою спортивною школою, Шоткинською дитячою музичною школою, міцевим будинком культури, районною станцією юних натуралістів,

У школі існує орган життєдіяльності учнівського самоврядування старшокласників – презеденська республіка «Темп», яка, крім президента , складається з секторів, кожне з яких має свої завдання, доручення, план роботи на рік, семестр, місяць. За підтримки педагогічного колективу, діти є постійними ініціаторами, організаторами та учасниками загальношкільних заходів. Постійно в школі проводиться конкурсна робота учнівського самоврядування класів по організації та проведення загальношкільних свят відповідно календарним датам та плану роботи школи. Вчителі в такій формі роботи є помічниками, а ніяк не керівниками! Представники учнівського самоврядування є постійними активними учасниками загально районних заходів, зустрічей, представляють результати своєї роботи на засіданнях районної ради старшокласників. Інтереси, потреби та творча ініціатива дітей мають змогу розвиватись саме через роботу шкільного учнівського самоврядування.

У школі працює волонтерський центр, який опікується ветеранами та учасниками Другої Світової війни, які проживають на території села.

З безпеки життєдіяльності з учнями школи проводяться цільові інструктажі по роботі в кабінетах, майстернях, спортзалах, додаткові бесіди з попередження дитячого травматизму напередодні проведення загальношкільних заходів та свят, комплексні бесіди на період канікул. Класні керівники ведуть облік інструктажів з безпеки життєдіяльності у відповідних журналах. Перед виїздом за межі школи, на екскурсії, спортивні змагання, олімпіади проводяться позапланові інструктажі. У школі проводяться профілактичні бесіди дільничим Кукотіним І.П.

Значна увага приділяється питанням пропаганди здорового способу життя, реалізації проекту «Школа сприяння здоров’ю», впровадженню в практику роботи школи інтерактивних форм та методів навчання для здобуття знань та формувань життєвих навичок і передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовних та соціальних сил.. В навчальному закладі працюють мобільні інформаційні стенди щодо запобігання отруєнь дикорослими рослинами, грибами, хімічними речовинами, з профілактики захворювань на сказ, гепатит, грип, інфекційні захворювання. Для учнів середніх та старших класів проведено класні години на тему: “Шкідливим звичкам скажем: “НІ!”, на яких класні керівники звертали увагу учнів на профілактику шкідливих звичок. Учні 1-11 класів брали активну участь у конкурсах малюнків та плакатів на тему «Безпека на дорозі», «Безпека – це життя!», «Збережемо Землю від забруднення!». Поповнено пам’ятки з техніки безпеки в кабінетах праці, хімії, фізики, інформатики, фізичної культури. Щотижня класні керівники проводять бесіди з питань профілактики всіх видів дитячого травматизму з відповідним записом до сторінки журналу «Бесіди з попередження нещасних випадків». Перед виходом дітей на канікули проводяться комплексні бесіди з попередження травматизму. Слід зауважити, що особлива увага приділялась роботі з профілактики насильства, протидії тероризму: у рамках викладання предметів «Основи здоров’я» та «Захист Вітчизни» учні засвоюють правила поведінки в умовах вчинення терористичного акту, навчаються правильним діям у випадку одержання інформації про загрозу вчинення терористичного акту. З метою запобігання травматизму та дотримання правил поведінки під час перерв протягом навчального року організовується чергування по школі учнів старших класів та вчителів. В рамка Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» 2017 року для учнів 8-11 класів проведено загальношкільний здоров’язберігаючий захід «Життя людини найвища цінність». 14.12.2016 року для учнів 9-11 класів проведено щорічне інтерактивне заняття з попередження ВІЛ/СНІДу та толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих Собицький НВК занесено до реєсту шкіл сприяння здоров'ю. Вшколі введено факультативний кус - "Школа прооти СНІДу".

Становлення гармонійно розвиненої особистості неможливе без фізичного виховання. Тому цій роботі приділяється значна увага. В школі проводяться змагання і турніри з футболу, волейболу, тенісу. У вересні проведено День фізичної культури та спорту, у жовтні – Олімпійський тиждень. В рамках Малих олімпійських ігор проведено спортивні змагання для учнів 2-11 класів. Спортивні команди школи неодноразово ставали переможцями районних спортивних змагань. Протягом ІІ семестру учні школи брали активну участь в усіх районних спортивних змаганнях: патріотична гра «Джура», змагання з футболу ЮНІСЕФ, змагання з тенісу, легкої атлетики, футболу, міні-футболу.

Національно-патріотичне виховання учнів виявляється у патріотизмі, національній свідомості, правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин. Пріоритетними у виховному процесі стають національні та патріотичні мотиви. Лейтмотивом урочних та позаурочних форм роботи звучить любов до України, самовідданість і патріотизм її захисників, активна громадянська позиція українців, особиста відповідальність за долю держави. Фундаментом формування у школярів сучасної національної ідентичності на кращих прикладах мужності і звитяги, виявлених нинішніми захисниками Батьківщини, на героїці сучасної боротьби за незалежність і цілісність держави є уроки Мужності, які впродовж семестру сплановано та проведено класними керівниками школи у формі зустрічей з учасниками бойових дій, співпраці з волонтерами, написання листів до воїнів у рамках Всеукраїнської акції «Лист пораненому». Одним із підтверджень небайдужості юного покоління до долі своєї Батьківщини є участь в акціях і заходах, що проводяться з метою моральної та матеріальної підтримки української армії. Учні, батьки, вчителі школи є постійними учасниками благодійних акцій , що проводяться для підтримки воїнів АТО. Бійцям – мужнім воїнам-захисникам, ,передано продукти харчування, теплий одяг, засоби гігієни. Щодо національно-патріотичного вихованняучнів у школі проведено наступні форми виховної роботи:

конкурси творчих робіт (вересень – грудень);

години спілкування та інформації (вересень – грудень);

заходи, присвячені річниці визволення України від німецько- фашистських загарбників (жовтень);

тиждень правових знань «Право знати право» (грудень);

робота правового лекторію «Правознавець» ( грудень);

заходи до Дня Збройних сил України;

«Козацькі розваги» (грудень);

екскурсійні поїздки з учнями під час осінніх канікул;

заходи щодо Дня українського козацтва (вересень-жовтень);

заходи до Дня Захисника України (жовтень);

«Молодь Балаклійщини обирає здоровий спосіб життя» (грудень);

«Посвята в першокласники» (жовтень);

Загальношкільний захід «Україно моя золота!» (жовтень);

заходи, присвячені Дню партизанської слави (вересень);

заходи з розвитку краєзнавства (постійно);

заходи щодо Дня пам’яті жертв голодомору (листопад);

новорічні календарні свята( грудень);

заходи з розвитку краєзнавства (постійно);

заходи щодо Дня пам’яті жертв голодомору (листопад);

заходи, присвячені Дню виводу військ з Афганістану (лютий);

заходи, присвячені річниці Чорнобильської трагедії (квітень);

заходи, присвячені Дню Перемоги ( травень);

заходи, присвячені Дню матері (травень).

Родинно-сімейне виховання учнів виявляється у моральній активності особистості, любові до батьків, близьких людей, прояві чуйності, милосердя, толерантності, вмінні співпрацювати з іншими. Батьки учнів школи є активними учасниками навчально-виховного процесу, постійними помічниками та порадниками школи, учасниками класних та загальношкільних заходів. Зі свого боку адміністрація школи, педагогічний колектив намагаються якнайбільше спілкуватись з батьками учнів. Щодо родинно-сімейного виховання 2016/2017 навчальний рік проведено наступну виховну роботу:

свято першого дзвоника (вересень);

День людей похилого віку . Операція «Милосердя» (жовтень);

уроки гендерної рівності (жовтень);

загальношкільні батьківські збори «Роль батьків у вихованні дітей» 1-4 класи, 5-8 класи, 9-11 класи (жовтень);

акція «Запали свічу пам’яті» (листопад);

акція «Діти-дітям» до Міжнародного дня інвалідів (грудень);

робота з сім’ями, які опинилися в скрутних життєвих умовах (постійно);

постійна допомога дітям-сиротам, дітям-інвалідам, дітям, сім’ї яких опинилися в скрутних життєвих умовах (постійно);

виховна робота з дітьми та їхніми батьками, спрямована на виконання плану заходів із підтримки сімей (жовтень, постійно);

робота волонтерського загону по допомозі ветеранам та учасникам Другої Світової війни, людям похилого віку(постійно);

робота з дітьми девіантної поведінки (постійно);

робота з сім’ями, які опинились в скрутних життєвих умовах (постійно);

постійна допомога дітям-сиротам, дітям-інвалідам, дітям, сім’ї яких опинилися в скрутних життєвих умовах (постійно);

виховна робота з дітьми та їхніми батьками, спрямована на виконання плану заходів із підтримки сімей (жовтень, постійно);

виховні години родинно – сімейного спрямування (постійно);

проведення вечора-зустрічі з випускниками школи (лютий);

вечір відпочинку для старшокласників до Дня Святого Валентина (лютий);

відзначення Дня 8 Березня (березень);

День гумору (квітень);

проведення свята «Прощання з Букварем» (1-і класи, квітень);

проведення випускних свят ( травень);

заходи до Міжнародного дня сім’ї (травень);

заходи присвячені Дню Перемоги ( травень);

заходи присвячені Дню матері (травень);

спільна робота педколективу, дітей, батьків під час капітального ремонту школи (постійно).

Першочерговими завданнями роботи школи з батьками є:

Пропаганда педагогічних знань, що зумовлять підвищення педагогічної грамотності батьків.

Допомога батькам в оволодінні системою вмінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома.

Упровадження форм роботи із сім’ями, які сприяють гуманізації взаємовідносин «педагоги-батьки-учні». Батьки й учителі є партнерами, активними співучасниками творчого процесу виховання учнів.

Правоосвітня робота охоплює як учнів, так і їхніх батьків, вчителів. З метою підвищення рівня правових знань проводяться бесіди, лекції, анкетування. Щорічно в грудні проходить Тиждень права. У рамках тижня проходять тематичні уроки «Права і свободи людини», «Що таке правова держава», «Кращий правозахисник школи»; тематичні лінійки, виховні години, бесіди з учнями «Правова культура учнів», «Правопорушення і кримінальна відповідальність учнів», «Діти теж мають права», «Твої права і обов’язки»,усні журнали, години спілкування, лекції, «Я маю право», «Конституція – основний Закон Держави», «Конвенція ООН про права дитини», «Захист прав дітей у нашій державі», «Права і обов’язки дитини», «Правила і закони в суспільстві і твоєму житті», «Конституційні обов’язки громадян України, виставки правової літератури, плакатів на правову тематику «Права людини і громадянина», «Знай свої права, дитино», «Права і обов’язки дітей»; конкурси, вікторини «Кращий правознавець школи», «Права людини: моя власна думка»; брейн-ринг «Закони в житті твоєї сім’ї»; правознавчі турніри «Шляхами права», «Правова культура учнів».

Мета таких заходів – ознайомити учнів з правами та обов’язками, з основами правомірної поведінки, розкрити причини можливих правопорушень та їх наслідків, розвивати у дітей почуття відповідальності за свої вчинки.

З метою профорієнтаційної освіти учнівської молоді для учнів 9-11 класів проводяться зустрічі з представниками навчальних закладів. Учні отримують інформацію про основні професії, які потрібні нашому регіону, вчаться складати резюме.

Художньо-естетичне виховання формується у процесі естетичного виховання і виявляється у відповідній ерудиції діях і вчинках дитини. Всі напрямки виховання тісно взаємопов’язані між собою. Говорити про художньо-естетичне виховання окремо від громадянського, родинно-сімейного, трудового, морально-правового просто неможливо. Щодо художньо-естетичного виховання, в школі проведено наступну роботу:

організація та проведення Дня учителя «По краплі душу дітям віддаєте…» (жовтень);

Свято «Осінній бал» для 9-11 кл. (жовтень);

екскурсійні поїздки для учнів під час осінніх, зимових канікул;

Загальношкільний захід «Україно моя золота!» (жовтень);

проведення новорічних свят (1-11 кл.) (грудень);

екскурсійні поїздки під час осінніх, зимових,весняних, літніх канікул естетичного спрямування;

участь учнів школи у класних, загальношкільних, районних, обласних конкурсах (постійно);

робота шкільних інформаційних центрів(постійно);

участь учнів у районних, обласних, Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах, фестивалях, змаганнях художньо-естетичного спрямування(постійно);

робота шкільної бібліотеки (постійно);

співпраця з позашкільними навчальними закладами освіти (постійно).

Екологічне виховання виявляється в усвідомлені функцій природи в житті людини. Щодо даного напрямку виховання проведено наступну роботу:

свято врожаю для учнів 2-4 класів (вересень);

екологічна акція «Чисте подвір’я» (вересень-жовтень);

фотовиставка «Краса природи рідного краю» (листопад);

виставка творчих робіт «Новорічна ялинка із альтернативних матеріалів» (грудень);

виставка творчих робіт «Новорічний подарунок» (грудень);

екскурсійні поїздки з учнями під час осінніх, зимових канікул;

виставки творчих робіт «Збережи ялинку» (грудень);

виставка малюнків «Енергія і середовище» (грудень);

заходи в рамках енергоефективності (листопад);

виставка фотографій , малюнків «Цікаве довкілля – чисте довкілля» (грудень);

екскурсійні поїздки під час осінніх, зимових канікул естетичного спрямування;

участь учнів школи у класних, загальношкільних, районних, обласних конкурсах (постійно);

співпраця з музичною школою, краєзнавчим музеєм, БЦДЮТ, станцією Юного натураліста (постійно).

виховні години, години спілкування на екологічну тематику (постійно).

Трудове виховання є важливою складовою змісту виховання особистості. Воно передбачає усвідомлення дітьми і учнівською молоддю соціальної значущості праці, розуміння проблем суспільства. Щодо трудового виховання учнів проведено наступні форми виховної діяльності:

закріплення території двору та підлеглої території школи за класами (вересень);

робота трудового десанту (постійно);

захід «Книга вчить, як на світі жить» до Дня бібліотеки (жовтень);

акція «Живи, книго!» (жовтень, листопад);

рейд-перевірка підручників «Як живеш, підручнику?» (грудень);

тиждень бібліотеки (грудень);

виставка творчих робіт «Новорічна ялинка із альтернативних матеріалів» (грудень);

виставка творчих робіт «Новорічний подарунок» (грудень);

бесіди з техніки безпеки під час проведення новорічних свят, загальношкільних та районних конкурсів, свят (постійно);

виховні години, години спілкування на екологічну, трудову тематику (постійно)

місячник охорони навколишнього середовища (квітень);

заходи до Дня довкілля (квітень);

проведення виховних годин, годин спілкування, завданням яких є виховання у дітей ціннісного ставлення до праці (постійно);

проведення виховних годин, годин спілкування та інформації, завданням яких є виховання у дітей ціннісного ставлення до праці (постійно).

Превентивна робота школи спрямована на попередження протиправної поведінки учнів, правопорушень, шкідливих звичок, екологічної брутальності та егоцентризму, психологічних та психічних станів; використання ефективних психолого-педагогічних засобів і форм роботи, що забезпечують формування у дітей соціально значущих стратегій поведінки, навичок та вмінь протистояти негативним явищам; створення безпечного освітнього середовища в навчальному закладі з урахуванням вікових, індивідуальних психофізіологічних особливостей учнів.

В навчальному закладі ведеться постійний контроль за виконанням законодавчих та нормативних документів з організації виховної роботи. Висновки результатів відвідування уроків, виховних заходів, годин інформації, годин спілкування, перевірки документації робляться в книзі внутрішкільного контролю. Постійно надається методична допомога класним керівникам і всім категоріям педагогічних працівників школи, які беруть участь у виховній роботі. Питання стану ведення виховної роботи розглядаються напедагогічних радах, методичних радах, загальношкільних батьківських зборах.

Виховну роботу в Собицькому НВК організовано таким чином, щоб допомогти дітям бути щасливими, впевненими у собі, сильними, наполегливими, добрими, співчутливими, толерантними, створено умови для цілісного благополуччя дитини в учнівському середовищі.

Кiлькiсть переглядiв: 273

Коментарi